perjantai 26. lokakuuta 2012

Alku aina hankalaa.

Mulla on ollut tää blogi jo kohta puoli vuotta luotuna, mutta tekstiä en ole vain saanut aikaiseksi. Blogin tarkoitus on keskittyä pääasiassa lemmikeihini ja hieman minuun itseenikin, mutta tuntuu ettei mitään kirjoitettavaa ole tai jos on, niin kertaakaan en ole mitään positiivista vielä voinut kirjoittaa, muuta kuin sen kuinka paljon rakastan lemmikeitäni.

Mulla on ollut aina lemmikeitä, ihan pienestä pennusta saakka jos jonkin näköistä.. Hevosista undulaatteihin ja todellakin kaikkea siltä väliltä.. Oli mulla lapsena hoitolehmäkin, jota kävin "naapurissa" harjaamassa. Joten totta kai se oli luonnollista hommata lemmikeitä myös omilleni muutettuani.

Ensimmäiseksi saapui sattumien kautta löytökissaneiti Rääpy, tuolloin arviolta vuodenikäinen kovia kokenut ihanuus. Tuosta on nyt aikaa 10 päivää yli 5 vuotta. Rääpyn tuloa, seuraavana vuonna laitoin neljä hamsteria (joista jokaisesta on nykyään jo aika jättänyt), parta-agama uros Agu tuli minulle puolivahingossa, toinen kissakin Tiitinen saapui elämääni ja sitä seurasi ihana kani Fifi. Näin ollen, kun muutin takaisin synnyin seudulleni oli minulla yhteensä 8 lemmikkiä mukana tuona joulukuisena pakkaspäivänä.

Lemmikeitä on tullut ja mennyt tuon jälkeen, mutta Rääpy ja Tiitinen ovat yhä minulla ja heidän lisäksi talomme kuninkaana komeilee Veeti, komea leikattukolli, joka tuli minulle kaveriltani. Hyvin on tuo kissa kolmikkoni sopeutunut liikkuvaiseen elämääni, tähän asti synnyinkodista lähdettyäni maksimissaan vuoden pysyviin asuntoihin. Monet varmaan ihmettelee, miksi näinkin levoton ihminen pitää niin montaa lemmikkiä, mutta mihinpäs sitä karvoistansa pääsee..

Näin ollen tässä puolen vuoden aikana on elämäni jälleen muuttunut radikaalisti. Laitoin kaksi 5kk ikäistä uros marsua Gizmon ja Tahvon, erosin, muutin omaan asuntoon ja nyt tuo kahden uroksen marsulauma on hieman kasvanut, vaikkakin Tahvon jouduin vasta hyvästelemään, vasta 9kk iässä.

Tätä kirjoittaessani minulla on siis kolme kissaa Rääpy, Tiiti ja Veeti, sekä 6 marsua; urokset Gizmo ja Lysti ja naaraat Fredi "Mummo", Elsi, Cila ja Hunaja. Eikä siinä vielä kaikki, sillä kokoajan hakusessa on beige marsu ja reilun viikonpäästä suloinen Mokka tyttö muuttaa laumaani myös. Jännitän myös saiko Gizmo Cilan kantavaksi, jolloin Itsenäisyyspäivän tienoilla olisi luvassa marsun poikasia, mikäli kaikki menee hyvin.

Kaikkea tätä varjostaa kuitenkin tieto, että viimeistään ensi kesäkuussa mun on pakko muuttaa halvempaan asuntoon, kun tipun nykyisiltä päivärahoilta pois ja ensi syksyny olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan jotain. En oo vielä aivan päättänyt mikä olisi se minun ammattini.. Eläimet toki kiinnostaa, mutta sillä alalla ei ole töitä. Toisaalta olen aina halunnut yksityisyrittäjäksi, joten tuo työtilanne ei huolestuta niin paljoa, mutta kun oikeastaan tahtoisin tehdä jotain käsilläni ja muhun on tässä marsukaappia rakentaessa syttynyt pieni puuseppäkipinä. Aika näyttää mitä musta tulee isona, vaikka tokikin luulisi sitä tähän ikään mennessä sen jo keksineen.. Olen kuitenkin syntynyt jo vuonna 1987 ja yhden ammattikoulututkinnonkin saavutin loppuunsa.. Niiden papareiden mukaan olen varaosamyyjä, mutta koska miesten maailmassa hentona naisena elo ei ole mitään herkkua, niin en aio enää tuolle alalle palata, vaikka se onkin ollut päämääräni ala-asteikäisestä saakka.

Yritän nyt saada todellakin tämän blogin kirjoituksen käyntiin ja pahoittelen jo heti alkuunsa kirjoitusvirheitä, mulla on aina ollut ongelmia oikeinkirjoituksen kanssa (ihan vain siksi, että mulla on aina kiire joka paikkaan, joten kirjoitan nopeaan, enkä jaksa keskittyä rauhassa lukemaan kirjoittamaani teksitä läpi). Jos löydätte kamalia virheitä, niin niistä saa toki asiallisesti vinkata ;)

Voisinkin siis luvata vaikka ensi kerralla kertoa teille tarkemmin Rääpystä ja siitä eteenpäin vuorotellen tarkemmin jokaisesta nykyisestä lemmikistäni ja mahdollisesti jossakin välissä voisin kertoa edesmenneistäkin rakkaista karvatassuista. Tokikin myös nykyhetken kuulumisia pääsette lukemaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti